seo internet marketing

Heb je een eigen website en ben je daarvan afhankelijk voor het vinden van klanten? Dan is een goede vindbaarheid in Google ontzettend belangrijk. Dit wil zeggen dat wanneer mensen in Google op relevante termen zoeken, jouw website hoog in de zoekresultaten eindigt. Er zijn diverse manieren waarop dat mogelijk is, maar de beste is natuurlijk om al deze manieren met elkaar te combineren. Jouw concurrenten doen immers hetzelfde, en iedereen is tegenwoordig bezig met zoekmachine optimalisatie. Als jij er bovenuit wilt steken moet je dus op alle punten goed scoren, waarna je vanzelf merkt dat je website hoger gaat eindigen in de zoekresultaten.

Sterke teksten op je website

Dit is misschien wel de allerbelangrijkste tip, maar ook meteen de meest ingewikkelde. Iedereen kan een tekst schrijven over wat je bedrijf aanbiedt en waarom een klant voor jou zou moeten kiezen, maar is deze tekst geoptimaliseerd voor Google? Om hoog te scoren in de zoekresultaten van Google moet je zeer specifieke zoekwoorden (anchors) in de teksten verwerken, en deze bovendien op de juiste plek zetten, bijvoorbeeld in de titels. Gebruik deze zoekwoorden niet te weinig, maar ook niet teveel, want je wilt je tekst niet overoptimaliseren. Vind je het moeilijk om de juiste zoekwoorden te kiezen? Een online marketing bureau kan jou helpen bij doen van een gedegen zoekwoordenonderzoek. Daaruit blijkt bijvoorbeeld hoe vaak mensen op de betreffende term zoeken en hoe groot de concurrentie is. Aan de hand daarvan bepaal je je strategie, en schrijf je je websiteteksten.

Linkbuilding

Een tweede zeer belangrijke strategie om hoger te scoren in Google is linkbuilding. Dat werkt als volgt. Hoe meer (relevante) websites naar de jouwe linken, hoe belangrijker Google denkt dat jouw website en content zijn. Het is dus zaak dat je ervoor zorgt dat zoveel mogelijk websites naar jou linken. Kwaliteit gaat daarbij over kwantiteit, want een grote berg links van niet-relevante websites heeft weinig nut. Vraag bloggers of ze over je willen schrijven, schrijf zelf gastblogs op andere websites, of betaal een online marketing bureau voor goede linkbuilding artikelen op relevante websites. Dit is helaas niet gratis, maar het effect op je ranking is wel heel groot.

Hou die bezoeker op je website!

Heb je eenmaal een bezoeker op je website? Mooi, maar hoe langer deze op jouw site rondsnuffelt, hoe hoger deze zal scoren in de zoekresultaten van Google. Als iemand immers slechts 10 seconden op je site doorbrengt (of erger nog: direct weg klikt), dan denkt Google dat jouw content niet relevant is. Schrijf blogs om mensen van informatie te voorzien, gebruik mooie, passende afbeeldingen om de site visueel aantrekkelijk te maken, en zorg dat het heel makkelijk voor bezoekers is om de juiste informatie te vinden. Niemand houdt ervan te moeten zoeken naar info, en enkele seconden kan al een groot verschil maken tussen of iemand blijft hangen of weg klikt. Ook een snelle website die goed laadt is daarbij belangrijk. Investeer daarin, of laat het een online marketing bureau doen, en je zult het zeker merken in je ranking.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

elf + 20 =