relatiegeschenken

Er zijn verschillende redenen om iemand een cadeau te geven. Denk bijvoorbeeld aan een verjaardagscadeau voor je vader of een relatiegeschenk. Het geven een relatiegeschenk aan mensen met wie je een zakenrelatie hebt, kan een grote meerwaarde bieden. Wat zijn nou eigenlijk de grootste voordelen? Die staan in dit artikel voor jou op een rij!

Het is hip om relatiegeschenken te geven

Relatiegeschenken zijn absoluut niet achterhaald. Het komt steeds vaker voor dat merken een cadeautje weggeven bij hun product. Jij koopt in de supermarkt ook liever chocomelk waar een leuke mok bijkomt, toch? Hetzelfde geldt voor de relatiegeschenken op zakelijk gebied. Het geeft gewoon een signaal wat zegt dat je jouw relatie partner waardeert en hier kan je veel positiviteit uithalen op een later moment. 

Relatiegeschenken zijn erg kosteneffectief

In tegenstelling tot een reclamecampagne zijn relatiegeschenken erg kosteneffectief. Wanneer je een leuk en nuttig relatiegeschenk uitkiest met een lange levensduur kunnen ze ervoor zorgen dat jouw boodschap voor een hele lange tijd bij jouw doelgroep blijft hangen. Iets simpels als een memoblokje van 100 vellen levert je mogelijk al 100 contactmomenten op zonder dat je hier al te veel in hebt hoeven investeren. Of attente verjaardagskalenders pronken bijvoorbeeld een jaar lang op de bureaus van je ontvangers, en worden op deze manier door meerdere ogen gezien.

Je voegt een stukje waarde toe aan de relatie

Met relatiegeschenken kun je ervoor zorgen dat je emotionele waarde toevoegt of overdraagt die je met andere communicatiemiddelen moeilijk kunt bereiken. Niet alleen laat je jouw contacten zien dat je jullie samenwerking of contact waardeert, de ontvanger ervaart ook een emotie die hij of zij niet bij een het geven van geld of een andere dienst zou ervaren en dat is het mooie van relatiegeschenken.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

vijf + twee =