zzp opdrachten

Als ZZP’er is het lastig om altijd opdrachten te hebben. Sinds de corona crisis is daarnaast de vraag naar ZZP’ers afgenomen. Bedrijven hadden minder te besteden en ZZP’ers waren daarbij vaak de eerste mensen die eruit moesten om kosten te besparen. Toch kan het vinden van een interim opdracht veel gemakkelijker. Wij geven in ons artikel hierbij een aantal tips om je te helpen. Hierdoor hoef jij je minder zorgen te maken dat je zonder opdracht thuis zit.

Maak gebruik van vacaturesites

Waar ZZP’ers vroeger vaak opdrachten kregen door positieve mond-tot-mond reclame, is dat sinds de komst van het internet anders. Zo zijn er online veel websites te vinden waar bedrijven een ZZP opdracht aanbieden. Als ZZP’er kan je op zulke opdrachten reageren. Het bedrijf kiest de beste match uit. Een goed voorbeeld is Headfirst. Hierbij kan je je aanmelden als professional en krijg je toegang tot meer dan 6000 opdrachten die jaarlijks worden aangeboden. Bij Headfirst werk je met een vast aanspreekpersoon en hoef je geen contracten op te stellen of andere administratie te doen. Daarnaast kan je ervoor kiezen om snel uitbetaald te worden (binnen 14 dagen). 

Zo word je met behulp van dit soort websites ontzorgd in het actief zoeken naar een ZZP opdracht. Dit scheelt jou veel tijd en zorgt ervoor dat je meer tijd hebt voor je dagelijkse werkzaamheden. 

Linkedin

Ook social media is een effectieve manier om ZZP opdrachten te vinden. Zo worden er veel opdrachten aangeboden op het platform en is het een goede plek om onder de aandacht te komen van potentiële opdrachtgevers. Door het actief deelnemen aan discussies in je branche, reageren op berichten en het sturen van uitnodigingen word je bekender onder je doelgroep. Het is uiteraard ook mogelijk om via andere social mediakanalen onder de aandacht te komen van je doelgroep. De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen: ‘’op welk platform bevindt mijn doelgroep zich?’’


Eigen website

Een eigen website hebben is een geweldig visitekaartje voor jou als ZZP’er. Niet alleen kan je worden gevonden in Google op zoektermen die relevant zijn aan de branche waarin je actief bent, ook kan het je inzicht geven in opdrachten die je in het verleden hebt gedaan. Zo hebben potentiële opdrachtgevers een beter beeld bij wat je kan betekenen voor hun. Dit allemaal zal bijdragen aan dat je meer onder de aandacht komt van je doelgroep. Uiteraard kan je ervoor kiezen om een website zelf te maken, ook kan je dit uitbesteden aan een specialist. Hierdoor hou je meer tijd over voor je eigen werkzaamheden. Met behulp van een online marketing specialist kan je ervoor zorgen dat je beter gevonden wordt in Google.

Er zijn dus verschillende manieren waardoor jij gemakkelijker aan opdrachten kan komen. Door gebruik te maken van vacaturesites zoals Headfirst, door gebruik te maken van Linkedin en door een eigen website op te zetten kan je o.a gemakkelijker aan opdrachten komen. Analyseer welke manier voor jou het beste werkt. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

4 × 5 =