telefoon

Tips om altijd bereikbaar te blijven als ondernemer

Als ondernemer is het belangrijk om bereikbaar te zijn voor de (potentiële) klanten. Het is belangrijk om op meerdere manieren bereikbaar te zijn. Het gaat hier niet alleen om de juiste telefonische bereikbaarheid, maar om nog vele andere opties. Met een sim only 1 jaar is het al mogelijk om de telefonische bereikbaarheid te verzorgen. De bereikbaarheid is goed en het is mogelijk om een afzonderlijk nummer te nemen voor het bedrijf. Privé en het bedrijf is zo goed te scheiden. Wel zo prettig. Laten we echter de andere opties delen om optimaal bereikbaar te zijn. 

De wens om 24 / 7 goed bereikbaar te zijn

Een onderzoek onder vijfduizend ondernemers laat zien dat de bereikbaarheid erg belangrijk voor ze is. Ze voelen een grote verantwoordelijkheid naar klanten, werknemers en partners. Het is natuurlijk de vraag of je 24 / 7 bereikbaar wilt zijn. Gelukkig zijn een groot aantal zaken uit te besteden. Een telefoonservice inschakelen voor de nachtelijke uurtjes bijvoorbeeld of andere opties om voor iedereen bereikbaar te zijn. 

Een telefoonservice

Het is eenvoudig om gebruik te maken van een telefoonservice. Het is vooral voor zzp-ers en kleine bedrijven ideaal. Na een specifieke tijd worden alle gesprekken doorgezet naar de telefoonservice. Ze vangen alle gesprekken op en maken actiepunten. De ondernemer pakt het op en belt de mensen terug wanneer het hem (of haar) uitkomt. Het is een betaalbare optie welke zorgt voor veel rust en meer focus in het bedrijf. 

De website

Het internet is niet meer weg te denken uit onze maatschappij. Websites horen hier ook bij. Via de website is het mogelijk voor iedereen om dag en nacht contact met het bedrijf op te nemen. Het is prettig om zo bereikbaar te zijn voor iedereen. Iedereen kan dag en nacht een bericht sturen. Het bedrijf kan hierop vervolgens actie ondernemen. 

Social Media

Aanvullend op het internet is het ook goed om bereikbaar te zijn via Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en andere kanalen. Het kan soms teveel lijken. Communiceren met klanten en leveranciers is echter belangrijk. Klanten zijn de basis van iedere onderneming. Maak het ze gemakkelijk om contact met het bedrijf op te nemen. Het kan om verschillende zaken zijn. 

WhatsApp

Naast de website, telefoon en social media is WhatsApp ook een kanaal wat niet onderschat mag worden. Het biedt de mogelijkheid om berichten naar het bedrijf te sturen. Het kan een tekstbericht zijn, korte voice message en zelfs een video. Daarnaast kan een voice call uitgevoerd worden wat net als een telefoon werkt. De extra optie om hier de video bij aan te zetten maakt het mogelijk om elkaar te zien. 

Een gezonde balans

Ondernemers verliezen zichzelf vaak compleet in het bedrijf. Ze willen optimaal bereikbaar zijn en laten dit ten koste gaan van hun eigen privé leven. Het is belangrijk om jezelf te beschermen. Laat de bereikbaarheid over aan anderen of schakel door naar andere kanalen. Het internet is hier zeer geschikt voor. Voorkom een burn-out en zorg voor de juiste balans tussen werk en privé. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *