phone

Is een herlaadkaart wel handig voor een ondernemer?

Als ondernemer zijnde lopen de telefoonkosten al gauw de spuigaten uit. Tegelijkertijd wil je altijd wanneer het nodig is bereikbaar zijn. In dit artikel lees je daarom of een herlaadkaart voor een ondernemer van toegevoegde waarde is en hoe jij geen problemen met je data en belminuten ervaart.

Bestel veel data

Zeker als je nog geen groot bedrijf hebt moet je voortdurend bereikbaar zijn voor je klanten. Alles moet vloeiend verlopen en daarbij wil je niet denken aan limieten. Daarom is het verstandig om groot in te kopen, zodat de kans klein is dat je buiten je bundel gaat. Kies bijvoorbeeld voor onbeperkt data of voor een herlaadkaart van minimaal 1000 MB. Zo heb jij geen omkijken meer naar.

Gebruik zoveel mogelijk wifi

Wifi, wifi en nog eens wifi; vaak is het niet nodig om veel data te verbruiken. Gebruik zo veel mogelijk wifi, want anders moet je onnodig extra betalen voor je data. Zeker ondernemers zijn vaak behoorlijk actief op hun telefoon. Zo gebruik je wellicht een heleboel tools, zoals whatsapp, een chatfunctie en navigeer je volop. Dan kan je maar beter je wifi aanhouden!

Bellen en internetten in het buitenland

Sinds 2017 is het bellen en internetten met je mobiele telefoon in de EU een stuk goedkoper, omdat je dezelfde kosten in Nederland betaalt. Ben je buiten de Europese Unie? Dan bel je het tarief van de lokale telecomprovider. Je mobiele telefoon kiest voor een netwerk waar je provider een overeenkomst mee heeft afgesloten. 

Het is slim om te bellen naar een Nederlands nummer, want zo betaal je het Nederlands tarief. Wil je echt besparen? Bel dan via Whatsapp, want dat is geheel gratis!

Wil je toch buiten de EU internetten? Gebruik zo veel mogelijk offline. Je mobiele provider heeft meestal een app, waarop je kan zien hoeveel je hebt verbruikt. Zo heb jij controle over je kosten.

Bel niet naar informatienummers

Te vaak wordt er gebeld naar informatienummers, zoals 9292. Hier moet je vaak extra voor betalen en na enig onderzoek kan je meestal zelf ook het nodige weten. Vaak is het hierbij goedkoper om je data aan te zetten en gewoon te Googelen.

Zo maak je een onderscheid tussen privé en zakelijk bellen

Er zit nogal een verschil tussen privé en zakelijk bellen, dat je bijvoorbeeld met je herlaadkaart doet. Zo is zakelijk bellen, data gebruiken en de eventuele abonnementskosten fiscaal aftrekbaar. De telefoon moet hierbij wel op naam van je bedrijf staan! Voor privédoeleinden moet je natuurlijk zelf betalen. 

Het is aan te raden om een apart zakelijk telefoon en een privételefoon te nemen. Privé en zakelijk moet namelijk worden gescheiden. Zo hou je in de administratie gemakkelijk bij hoeveel kosten jij maakt en hoeveel je dus moet aftrekken. 

Het is voor een zzp’er niet verplicht om een zakelijk abonnement of herlaadkaart af te sluiten. Het is wel belangrijk dat de naam en adres van de ondernemer op de factuur moet staan. Het abonnement of herlaadkaart kan gewoon op jouw naam staan. Dit levert wel meer administratie op, omdat je op je privérekening je zakelijk gebruik moet inschatten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *