leren schort

Hoe kan je ervoor zorgen dat mensen je restaurant snel herkennen?

In Nederland zijn er tot wel 46.000 horecazaken. De consument heeft hierdoor enorm veel keuze. Mede hierdoor kiezen veel restaurant ervoor om samen te werken met thuisbezorgd en Groupon om toch omzet te behalen, ook al moeten ze hun gerechten aanbieden voor bonusprijzen en een deel van de omzet afstaa. Toch is het mogelijk om op een slimme manier gasten in je restaurant te krijgen en bovendien sneller te worden herkend.De vraag is alleen: Hoe doe je dat?

Leren schort voor je werknemers

Om op te vallen tussen andere restaurants is het dragen van een leren schort door je koks of barista’s een perfect idee. Allereerst is het goed om een kledingetiquette mee te geven aan je werknemers. De werknemers van je horecazaak zijn tenslotte het visitekaartje van je bedrijf en een kledingetiquette zorgt bovendien voor professionaliteit.

Veel restaurant geven wel een etiquette mee, maar kiezen voor een zwart katoenen schort. Hierdoor zullen de werknemers niet opvallen ten opzichte van andere restaurants in de omgeving. Leuker is het om je werknemers een leren schort te laten dragen. Denk bijvoorbeeld aan een schort in de kleuren bruin of olijfgroen. Op de website van Witloft kan je zelfs een leren schort personaliseren. Zo kan je het logo van het restaurant verwerken op het schort, waardoor mensen nog sneller bekend zullen raken met je horecazaak. Ideaal dus. Deze leren schorten zijn bovendien handgemaakt en van de beste kwaliteit, hierdoor hoef je je geen zorgen te maken dat je binnen de kortste keren weer een nieuw schort hoeft te kopen.

Specialiseer je in één bepaald gerecht

Om naamsbekendheid op te bouwen en je te onderscheiden van de concurrentie is het goed  om je te specialiseren op één bepaald gerecht. Een goed voorbeeld van een restaurant dat hiermee bekend is geworden is Loetje. Deze restaurantketen staat bekend om hun biefstuk met sneetjes brood. In dit gerecht zijn ze zo gespecialiseerd dat mensen bij een biefstuk soms direct al denken aan Loetje. Ook Mama kelly heeft gekozen voor deze manier en heeft zich volledig gericht op kip en kreeft.  

Om herkent te worden door consumenten is het dus belangrijk om je te onderscheiden. Door middel van het dragen van een leren schort en specialist worden in een bepaald gerecht is dit mogelijk. Daarnaast zijn er uiteraard nog tal van andere manieren om je te onderscheiden ten opzichte van andere restaurants in de omgeving.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *