boodschappen tas

Creatieve manieren om je bedrijf te promoten

Steeds vaker kiezen bedrijven ervoor om hun marketingbudget uit te geven aan de online marketing. Echter, is offline marketing nog steeds een perfecte manier om onder de aandacht te komen van je doelgroep. Daarbij moet je wel creatief te werk gaan. In dit artikel worden een aantal manieren beschreven om je bedrijf te promoten. Denk aan het bedrukken van boodschappentassen of het geven van relatiegeschenken aan (potentiele) klanten of leveranciers.

Bedrukken van boodschappentassen

Consumenten krijgen dagelijks wel 3000 reclameprikkels per dag. Reclames op TV, advertenties langs de snelweg of een advertentie op Youtube. Door deze overvloed aan reclames is het belangrijk om creatief te zijn, aangezien veel reclames direct weer worden vergeten. Een geschikte manier is daarbij het bedrukken van boodschappentassen. Iedereen doet ten slotte boodschappen en hebben een tas nodig om het in de auto te laden of om de boodschappen mee te nemen op de fiets. Een andere reden om juist in deze tijd boodschappen te bedrukken met het logo van je bedrijf erop, is dat consumenten tegenwoordig moeten betalen voor een plastic zakje in de supermarkt. Aangezien dit voor het milieu niet wenselijk was. Hierdoor zullen consumenten een boodschappentas met het logo van je bedrijf erop minder snel weggooien dan bijvoorbeeld een flyer. 

Er zijn verschillende soorten boodschappentassen die kunnen worden bedrukt. Denk aan een trolley, boodschappentas met houten handvatten of een katoenen tas.

Andere relatiegeschenken om bedrijf te promoten

Daarnaast zijn er ook andere manieren om via offline marketing je bedrijf te promoten. Een manier is d.m.v. relatiegeschenken. Hierdoor hebben (potentiële) klanten en partners een aandenker aan je bedrijf en bovendien laat je de wet van wederkerigheid in werking treden. Doordat jij namelijk een relatiegeschenk geeft is de kans groter dat deze klanten of partners iets voor je terug willen doen.

Er zijn veel verschillende relatiegeschenken. Bij het maken van een keuze is het belangrijk om na te denken welke relatiegeschenk past bij je bedrijf en de branche waarin het fungeert. Zo is het een ICT bedrijf leuk om een powerbank of USB stick aan te bieden. Voor een bedrijf dat modebladen verkoopt is een relatiegeschenk als een make-up tas meer geschikt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *