Paard

3 tips voor startende ondernemers in de paardensector

Steeds meer mensen beginnen een eigen bedrijf. Het opstarten van een eigen bedrijf kan bijvoorbeeld interessant zijn, om naast je vaste werk een tweede inkomstenbron te genereren. Een van de branches waarin je aan de slag zou kunnen gaan als ondernemer, is de paardensector. Het leuke aan deze branche is dat je verschillende wegen in kunt slaan. Kies bijvoorbeeld voor de handel in paarden, de handel in paardenspullen, het aanbieden van stallen, enzovoorts. In dit artikel geven we drie tips om goed van start te kunnen gaan als ondernemer in de paardensector. Welke voorbereidingen heb jij al gedaan?

Tip 1: zorg voor een netwerk in de paardenwereld

Allereerst is het belangrijk om een netwerk op te bouwen in de paardenwereld. Ga bijvoorbeeld eens langs bij een manege in de buurt, ga op bezoek bij grote leveranciers in deze wereld, enzovoorts. Door een netwerk op te bouwen wordt het straks makkelijker om in paarden of paarden benodigdheden te handelen. Zeker bij de handel in paarden is veel gebaseerd op vertrouwen. Wanneer je buiten het netwerk van paardenhandelaren valt, zal het erg lastig zijn om een paard te kunnen verkopen.

Tip 2: verdiep je in de wereld van paarden en ruiters

Naast het feit dat je een netwerk nodig hebt om aan de slag te kunnen gaan, is het minstens zo belangrijk om je te verdiepen in paarden en ruiters. Wat hebben ruiters nodig om hun paard op de juiste manier te kunnen verzorgen? Op welke manier zou je paarden zelf moeten houden? Hoe weet je of een paard veel geld waard is? Enzovoorts. Het verkopen van bijvoorbeeld paardendekens of halsters, is logischerwijs makkelijker dan de handel in de paarden zelf. Voor de handel in paardenbenodigdheden heb je echter ook kennis nodig over webwinkels en online marketing. Zonder deze kennis is het lastig om aan je eerste klanten te komen!

Tip 3: onderscheid jezelf van anderen

In de huidige tijd is het verstandig om je te richten op sociale media. Denk bijvoorbeeld aan het grote aantal paardenmeisjes wat op Facebook of Instagram actief is. Je kunt deze doelgroep relatief makkelijk bereiken, door leuke acties op te zetten via sociale media. Bij de handel in paarden zelf is dit lastiger en kun je de focus beter leggen op het adverteren binnen je netwerk. Je trekt hierbij immers een heel ander publiek.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *