offline marketing

Hoewel online marketing de afgelopen jaren steeds meer aandacht krijgt van ondernemers is offline marketing ook nog steeds een belangrijk middel om in te zetten en om je doelen te behalen. Wij geven in dit artikel tips voor het op de juiste manier uitvoeren van offline marketing. Denk hierbij aan stickers drukken, gebruik maken van visitekaartjes op netwerk evenementen en beurzen en het bedrukken van pennen.

Stickers drukken

Het drukken van stickers wordt al tientallen jaren gedaan door bedrijven om onder de aandacht te komen van de doelgroep. Zo kun je stickers uitdelen op een bepaald evenement, uitdelen aan mensen op straat om een bepaalde actie te promoten of plakken of ramen of deuren van je kantoor. Doordat het vaak goedkoop is om te drukken, wordt het door veel (bekende) bedrijven ingezet als marketingmiddel.Het is wel belangrijk om van te voren te bepalen welke boodschap je wil overbrengen aan de doelgroep en op welke plekken ze te vinden zijn. Het zou immers zonde zijn als je gaat flyeren op plekken waar je doelgroep nooit komt of dat de boodschap op de sticker niet duidelijk is.

Gebruik maken van visitekaartjes

Visitekaartjes zijn nog steeds een geweldige manier van het verkrijgen van leads en het genereren van klanten. Ondernemers komen op netwerkborrels en beurzen waarbij er gesprekken worden aangegaan met andere ondernemers. Een visitekaartje geven is hierbij een makkelijke manier om onder de aandacht te blijven. Wanneer jij een communicatiebureau hebt en een ander bedrijf is opzoek naar zo’n soort bedrijf, dan is de kans groot dat ze jou als eerste zullen opbellen als je een visitekaartje hebt afgegeven.

Bedrukken van pennen

Ook het bedrukken van pennen is een succesvolle manier om onder de aandacht van je doelgroep te komen. Zo kan je pennen met je bedrijfsnaam door werknemers laten meenemen naar huis, kan je het uitdelen op plekken waar je doelgroep is en kan je het (potentiele) klanten geven na een gesprek bij jou op kantoor. Uit onderzoek blijkt dat een pen gemiddeld 7 eigenaren heeft en daardoor zullen de pennen met je bedrijfsnaam op veel plekken komen te liggen. Ook pennen uitdelen op beurzen kan een krachtige marketingstrategie zijn. 

Billboards of Abri-posters

Voor bedrijven die het wat groter aan willen pakken zijn billboards en Abri posters zeker het overwegen waard zijn. Zo kan je duizenden mensen per dag kennis laten maken met je merk of een bepaalde aanbieding die je wil promoten. Uiteraard is het wel afhankelijk van de locatie waar je deze billboards of abri posters wil gaan tonen. Ook de prijs is hiervan afhankelijk. Je kan je voorstellen dat een billboard op het Leidseplein duurder is dan een billboard in een rustige straat in Dokkum.

Offline marketing mag zeker niet vergeten worden en kan ook een goede aanvulling zijn op je online strategie, denk bijvoorbeeld aan het stickers drukken. Via een sticker kan je verwijzen naar je website, Facebook of Instagram waardoor je potentiële klanten kan doorsturen om uiteindelijk daadwerkelijk klant te worden. 

Door Redactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *