bedrijfsuitje werknemers

Het organiseren van bedrijfs- en teamuitjes is natuurlijk gezellig, maar kost ook wat. Behalve geld, ben je vaak ook kostbare tijd kwijt aan de organisatie. En dat kun jij als ondernemer nou net goed gebruiken. Dus is het nou echt nodig, zo’n uitje? Ja! Waarom? Dat leggen we je hieronder uit. 

Blije collega’s

Natuurlijk wil je dat jouw collega’s of werknemers lekker in hun vel zitten en zich prettig voelen in hun werkomgeving. Want blije werknemers betekent een fijnere sfeer op de werkvloer. Mensen raken hierdoor meer gemotiveerd en kunnen zo beter presteren. Door jouw medewerkers regelmatig te trakteren op uitjes, borrels of feestjes, laat je zien dat je om hun welzijn geeft en dat je ze waardeert. Dus investeer eens in goede wijn van de wijngroothandel en proost iedere vrijdag op de mooie prestaties die jouw team weer heeft geleverd die week. 

Betere samenwerking

Tijdens een borrel of teamuitje leer je collega’s op een andere manier kennen. Je spreekt ineens mensen, die je op de werkvloer misschien minder snel zou aanspreken. Hierdoor leren mensen uit verschillende teams elkaar beter kennen. Voordeel hiervan is dat ze daarna op de werkvloer ook makkelijker op elkaar af zullen stappen. Hierdoor bevorder je dus niet alleen de samenwerking binnen teams zelf, maar ook tussen verschillende afdelingen.  

Hogere resultaten

Doordat mensen elkaar tijdens een borrel of uitje beter leren kennen, gaan ze zich meer op hun gemak voelen bij elkaar. Dit is dus ten eerste goed voor het samenwerkingsverband, maar mensen gaan zich ook zelf beter voelen. Hierdoor ontstaat een fijnere sfeer op de werkvloer. Mensen blijven gemotiveerd en gaan vol enthousiasme aan de slag. Dat levert natuurlijk uiteindelijk ook betere resultaten op voor het bedrijf!

Dus wil jij ook de prestaties binnen jouw organisatie verbeteren en zorgen voor een optimale werksfeer? Maak dan eens wat vaker een tripje naar de bier groothandel of verras jouw collega’s of medewerkers regelmatig met een leuk uitje. Het lijkt misschien een uitgave, maar is eigenlijk juist een waardevolle investering!

Door Redactie

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *