Business meeting

Net begonnen als ondernemer? Zo krijg je in een korte tijd veel klanten

Ben je net begonnen als ondernemer? Veel ondernemers hebben in het begin moeite met het vinden van klanten. Ondanks dat je op internet veel verhalen leest van ondernemers die succesvol zijn moet je niet vergeten dat ook zij vaak begonnen zijn met verlies. Hoe kom je in een korte tijd aan veel klanten? In dit artikel staan tips die jou hopelijk veel klanten opleveren, zoals het laten uitbesteden aan een marketingpartij als Prysr.

Waar haal je die klanten vandaan?

Zeker in het begin van je ondernemersbestaan kan het lastig zijn om klanten te vinden. De essentie van nieuwe klanten vinden is inleven, meedenken en vertroetelen. En vooral: denken in het belang van de klanten. Dus wat is hun kernbehoefte: gaten maken of een boor kopen?

Wat zijn jouw unieke kernwaarden en hoe vind je klanten?

Waarmee onderscheid jij je van de concurrenten? Veel ondernemers kunnen hun unieke kernwaarden, ook wel USP’s genoemd, gemakkelijk vertellen. Maar is dit in de ogen van de klanten ook daadwerkelijk onderscheidend? Kijk eerst eens waar je voor wilt staan en waar je voor wilt gaan. Je kan je op veel P’s onderscheiden: P van product, P van plaats, P van promotie, P van prijs, P van psychologie en P van personeel.

Als je vervolgens weet wat je USP’s zijn kan je op zoek gaan naar klanten die hierbij passen. Vraag jezelf af: hoe ben ik zelf als persoon? Als je bijvoorbeeld stiekem een beetje krenterig bent kan je op zoek gaan naar partijen die daarbij passen. Streef daarbij telkens dezelfde communicatievorm na. Zo geef je een consistent beeld aan de consument.

Overeenkomst, Business, Zakenman

Ga altijd op zoek naar nieuwe klanten!

Eigenlijk zou je iedere dag zo’n twintig procent van je tijd kwijt moeten maken om nieuwe klanten te benaderen. Je weet namelijk nooit wat er in de toekomst te wachten staat. Heb je al bestaande klanten? Die kunnen ook omvallen of besluiten niet meer zaken met je te willen doen.

Tijdens een acquisitiegesprek is luisteren belangrijker dan verkopen. Gebruik hierbij de LSD-techniek: je luistert, vat samen en vraagt door. Hierdoor voelt de potentiële klant zich echt begrepen door jou! Koude acquisitie is niet makkelijk. Je zal vaak te horen krijgen dat de ander geen zin of tijd heeft. Dat moet je niet persoonlijk aantrekken! Door veel te bellen kan je het verkoopproces beter gaan begrijpen.

Haal je klanten via verschillende kanalen binnen

Je kan natuurlijk gebruikmaken van de sociale netwerken om klanten binnen te halen. Welk kanaal moet je dan gebruiken? Dat is helemaal afhankelijk van je doelgroep. Als je je focust op managers en directeurs is LinkedIn geschikt. Veel ondernemers sluiten zich aan bij een beroepsgroep. Dit kan interessant voor je zijn om te relaties op te bouwen. Probeer de klant naar jou te laten komen! Belangrijk is dat je niet enkel berichten zendt naar je doelgroep. Reageren is namelijk minstens zo belangrijk!

Tot slot: schakel een expert in

Een vrij logische tip eigenlijk, maar veel ondernemers verliezen dit toch uit het oog. Door je marketing aan marketingexperts als Prysr uit te besteden kan jij je focussen op je kerntaak. Marketingbedrijven als Prysr hebben jarenlange ervaring in het rendabeler maken van websites. Verder heb je ook een hoop leadgeneratoren in je branche. Dit zijn bedrijven die potentiële klanten tegen een vergoeding naar je doorzetten. Nu moet je wel aan nieuwe klanten komen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *