webshop

Het verzenden van pakketten; zelf doen of uitbesteden?

Als jij een webshop hebt, verzend je vaak pakketten. Je kan ervoor kiezen om de E-fulfilment uit te besteden aan postbedrijven als PostNL of DHL. Hierdoor hoef je je als ondernemer minder zorgen te maken over de status van een verzending en kan je je richten op het verhogen van je omzet of winst.  Zo heb je met een het uitbesteden van de fulfilment een latere cut-off tijd en heb je minder zorgen om het versturen van de pakketten  Als kleine ondernemer is het vaak echter goedkoper om de pakketten zelf naar het postkantoor te brengen. Hiervoor dien je wel zelf labels te printen.

Late cut-off tijd


Een groot voordeel van e-fulfilment uitbesteden bij postkantoor als PostNL is dat je een late cut-off tijd hebt. Hierdoor kan je bezoekers van je website garanderen dat wanneer ze voor 23:00 bestellen, ze het pakketje morgen al in huis hebben. Aangezien webwinkeliers het liefst alles direct in huis hebben als ze iets kopen online, is een late cut-off tijd ideaal. Dit kan ervoor zorgen dat mensen eerder voor je webshop kiezen dan de webshop van de concurrentie. Zonder het fulfilment proces helemaal uit te besteden, moet je zelf de pakketten brengen naar het postkantoor en is de cut-off tijd vaak 17:00 uur.  Mensen die op je website na 17:00 uur bestellen zullen het  product niet de volgende dag al in huis hebben.

Zelf labels printen

Als jij zelf de pakketten naar het postkantoor wil brengen, is het belangrijk dat je zelf labels print. Deze labels zijn online verkrijgbaar. Let wel op. Niet elke label past in een printer. Zo hebben Seiko, Brother en Dymo allemaal hun eigen labels die alleen voor die printer kunnen worden gebruikt. Een website dat een groot assortiment heeft in labels is de website Crazylabels.nl. Hier vind je onder andere de Dymo 99012 en de Dymo 99010 label.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *