uitgang

Als je eigenaar bent van een bedrijf is het jouw verantwoordelijkheid om er voor te zorgen dat je personeel veilig te werk kan gaan op de werkvloer. Bij veel bedrijven wordt er weinig aandacht besteed aan de veiligheid van de werknemers. Daar zijn meerdere redenen voor. Veel werkgevers zien het nut van dingen als persoonsalarmering niet in. Toch zijn er een hoop situaties waarin zo’n systeem erg handig kan zijn. Op sommige momenten zou het in theorie zelfs het leven van één van je werknemers kunnen redden. Dit zijn drie voorbeelden van een situatie waarin persoonsalarmering van Secure2go erg nuttig kan zijn. 

Agressief gedrag

Wanneer er iemand binnen het bedrijf is die erg agressief is, kan dat voor het personeel een heel vervelende ervaring zijn. Dat kan onder andere komen doordat een werknemer er helemaal alleen voor staat op zo’n moment. Wanneer deze werknemer beschikt over personenalarmering kan dat er voor zorgen dat er snel hulp kan worden opgeroepen. Je zult misschien denken dat dit soort situaties niet vaak voorkomen, maar wanneer het gebeurd ben je blij met het beveiligingssysteem. Helaas gebeuren deze bedrijfsongevallen vaker dan verwacht. 

Ongeval

Wanneer er een ongeval plaatsvindt op de werkvloer kan het erg nuttig zijn als het bedrijf over een persoonsalarmering beschikt. Het kan voorkomen dat een van je werknemers in een vervelende situatie vast zit waar hij of zij niet zelfstandig uit kan komen. Dat is voor deze werknemer natuurlijk heel vervelend. Wanneer niemand op de hoogte is dat deze werknemer vast zit, kan niemand diegene helpen. Het is daarom zeer nuttig om een persoonsalarmering te hebben. De werknemer in kwestie zou via het personenalarmeringssysteem hulp van een collega kunnen oproepen. Daardoor kan er binnen een aantal seconden hulp worden geboden aan de werknemer. Op deze manier kan het systeem er voor zorgen dat het leven van één van je werknemers wordt gered. 

Zorgmedewerkers

Het overgrote deel van de zorgmedewerkers heeft wel eens te maken gehad met een onveilig gevoel tijdens hun werk. Dat kan door allerlei verschillende oorzaken komen. Meestal komt dat doordat een patiënt agressief gedrag vertoont richting de zorgmedewerker. Veel zorgmedewerkers vinden het erg vervelend als zo’n situatie zich voordoet. Het kan dan ontzettend fijn zijn om de hulp van iemand anders in te kunnen roepen. De meeste zorginstellingen beschikken niet over een systeem waarmee dit kan. Het is voor veel zorginstellingen erg nuttig om hierin te investeren. Er zijn namelijk veel zorgmedewerkers die uit het vak zijn gestapt doordat ze zich niet veilig voelden op de werkvloer. De laatste jaren is er al een groot tekort aan zorgmedewerkers. Wanneer medewerkers stoppen door dit soort redenen zal dat tekort niet snel worden opgelost. Het kan een relatief grote investering zijn voor de zorginstellingen om zo’n soort systeem aan te schaffen. Op de lange termijn kan het de instelling echter een hoop geld besparen. Daardoor is het voor bijna iedere zorginstelling in ons land een zeer goede investering om een persoonsalarmering aan te schaffen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

dertien − zes =