tips meer online leads genereren

3 tips om online meer leads te genereren

Het genereren van leads is eigen niets meer dan het in contact komen met potentiële klanten. Er zijn tegenwoordig veel bedrijven die zich bezighouden met leadgeneratie. Dat is natuurlijk niet voor niets. Hoe meer leads je weet te genereren, des te groter de kans op nieuwe klanten. Website leads genereren is dan ook enorm belangrijk als je online klanten wilt werven.

Als we het hebben over leads genereren dan wordt er vaak gesproken over onderstaande begrippen:

  • Lead: Een lead is een bedrijf of persoon die interesse heeft getoond in een dienst of product. Vaak wordt er in de marketingwereld met een “lead” een concrete aanvraag bedoeld. Denk bijvoorbeeld aan een offerteaanvraag of contactaanvraag.
  • Klant: Een lead dat uiteindelijk een dienst of product heeft afgenomen wordt een klant genoemd.

3 tips om meer leads te genereren

Het genereren van meer leads klinkt natuurlijk interessant, maar hoe doe je dit eigenlijk? Wij geven hieronder 3 handige tips om meer leads te genereren met je website.

1. Investeer in SEO

SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Ofwel in het Nederlands: zoekmachine optimalisatie. Het toepassen van zoekmachine optimalisatie voor je website zorgt ervoor dat je beter gaat scoren in Google, waardoor het aantal bezoekers zal stijgen. Hoe meer bezoekers, des te groter de kans om meer leads te genereren. Uiteindelijk kan dit zorgen voor klanten werven online

2. Maak gebruik van landingspagina’s

Per soort bezoeker een specifieke landingspagina maken is een goede manier om meer leads te genereren. Bezoekers die via Google op je website komen zijn vaak anders dan bezoekers die via social media op je website terecht komen. Zo is een bezoekers via Google vaak gericht op zoek naar antwoord op een vraag, terwijl bezoekers via social media interesse hebben in het bericht dat ze tegenkwamen op social media.

3. Social Media

Hierboven hebben we het al kort gehad over bezoekers via social media. Social media platformen zoals LinkedIn, Facebook en Twitter zijn ideaal te gebruiken om meer bezoekers op je website te krijgen. Deze bezoekers kan je mogelijk door middel van een “pop up melding” of landingspagina omzetten naar een lead.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *