running

Een sport die veel wordt uitgevoerd is hardlopen. Hardlopen is door de jaren heen ontzettend populair geworden. Dat komt omdat hardlopen zeer toegankelijk is om aan te beginnen en om voor te trainen. Het is een sport dat wereldwijd wordt uitgevoerd en daarbij wordt hardlopen ook vaak ingezet als training van andere sporten. Door de groeiende populariteit, is het zelfs mogelijk om tegenwoordig een marathon met jouw collega’s te lopen; een business run wordt dat ook wel genoemd. Samen met jouw organisatie meedoen aan een business run, heb je minimaal een keer in jouw carriere gedaan moeten hebben. Ben jij benieuwd waarom? Lees dan snel onze 3 redenen, waarom jij en jouw team zich moeten inschrijven voor een business run!

Reden 1: Het is goed voor het teamverband tussen collega’s

Tijdens het uitvoeren van een sportwedstrijd, leer je je collega’s op een andere manier kennen. De formele sfeer tijdens het werk zal niet meer aanwezig zijn, waardoor er ruimte is om elkaar op persoonlijk vlak beter te leren kennen. Uit onderzoek is daarbij gebleken, dat zulke momenten tussen collega’s bevorderlijk zijn voor de resultaten op de werkvloer.

Reden 2: je creëert brand awareness met jouw bedrijf

Een ander voordeel waar je van kan profiteren als organisatie an sich, is de brand awareness die je kunt creëren tijdens de marathon. Wanneer je meedoet aan een business run, kun je je organisatie op verschillende manieren promoten. We zetten ze voor je op een rij:

  • Sponsorship
  • Maatschappelijke verantwoording
  • Gepersonaliseerde sportkleding

Sponsorship

Het is vaak mogelijk om als bedrijf een sponsor te worden van de business run. Als sponsor investeer jij in de business run en als dank daarvoor, krijg je publiciteit. Dit kan op verschillende manieren getoont worden. Dit gaat meestal op zowel online- als offline niveau. De sponsor krijgt een prominente plek op de website en het bedrijfsnaam zal ook overal te lezen zijn, tijdens het evenement. 

Maatschappelijke verantwoording

Een business run gaat vaak gepaard in combinatie met het steunen van een goed doel. Wanneer je als organisatie meedoet, laat je hiermee aan de buitenwereld zien dat je ook het doel steunt. Wanneer je bijvoorbeeld voor een commerciële organisatie werkt, kun je dus benadrukken dat er wel degelijk maatschappelijk verantwoord wordt ondernomen. 

Gepersonaliseerde sportkleding

Doen jij en jouw collega’s mee aan de marathon? Dan zijn teamoutfits van groot belang! Dit is ook direct een moment om brand awareness te creëren, door op ieder shirt jouw bedrijfsnaam en bedrijfslogo te printen. Daarbij dragen zulke shirts bij, aan het teamgevoel en de sfeer tussen personen.

Reden 3: het ziekteverzuim zal aanzienlijk verlagen

Een voordeel om als organisatie gezamenlijk lekker sportief te zijn, is dat het ziekteverzuim zal verminderen. Om mee te doen aan de business run, zal enige training van tevoren noodzakelijk zijn, om een goede tijd neer te zetten. Hierdoor zullen de medewerkers over het algemeen fitter en gezonder zijn, dan bij een organisatie waar dit niet wordt gestimuleerd.

Zoals je hierboven gelezen hebt, zijn er drie redenen waarom je mee moet doen aan een business run. Het is goed voor het teamverband, het creëert brand awareness en het verlaagt het ziekteverzuim.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *